Terugblik op de opening van het CTC en de seminars

Wat in september 2021 startte met een verbouwing, is op 12 juni 2023 uitgemond in de feestelijke opening van het Culinair Technologisch Centrum voor onze opdrachtgevers. Dit Centrum is de locatie waar Bast Kwaliteitsbeheer zetelt met kantoor en Quality Compass met een ruim aanbod aan (opleidings-)activiteiten.

Nogmaals dank aan alle relaties die, ook op afstand, ons felicitaties en attenties toestuurden.

Zoals aangekondigd combineerden we die dag het nuttige met het aangename. Dat dit werd gewaardeerd leest u verderop.

Naar het aangename vanuit de kookstudio valt te raden, met een uitgebreid scala aan het zogenoemde Fingerfood, in combinatie met passende dranken.

Na ontvangst met koffie en een gebakje was er eerst tijd voor het nuttige, dat bestond uit twee seminars.

1. “Consumentenverwachting en productinformatie inclusief etikettering & keurmerken”

De wereld staat niet stil en de voedingswereld al helemaal niet. Zaken die spelen zijn o.a. grondstofschaarste, personeelstekort, hoge energiekosten, etc. Dit vraagt erom dat de sector continue scherp blijft op het hoe om te gaan met ontwikkelingen. In dit 1e seminar zijn wij dieper ingegaan op hoe je problemen op het gebied van kwaliteitszaken zoals personeelstekort (trainen) of wisselen van leverancier (inkoop) kunt opvangen. Daarnaast hebben wij stilgestaan bij de (voor sommigen) jungle van claims, keurmerken en etiket-vereisten. Interactie en intervisie tussen de deelnemers vormden een nuttig onderdeel van de kennisuitwisseling.

2. ‘’Wijziging in wetgeving en (GFSI)-normen incl. voedselveiligheidscultuur’’

In het 2e seminar werd ingegaan op bestaande en nieuwe wetgeving en wijzigingen in de diverse wetten en normen. De basis bestond uit de opbouw van horizontale en verticale wetgeving, waaronder de General Food Law en de Hygiëneverordeningen. Veel aandacht, ook binnen GFSI erkende certificeringsnormen gaat tegenwoordig uit naar het creëren en onderhouden van een voedselveiligheidscultuur. Tijdens dit seminar werd hier dan ook uitgebreid bij stilgestaan.

Tijdens het “aangename” deel vroegen een aantal van de aanwezigen waarom er niet jaarlijks een zogenoemde klantendag wordt gehouden, gericht op een bepaald thema. Dit omdat het als zeer nuttig werd ervaren om ook met vakgenoten, uit dezelfde of juist geheel andere sectoren, ervaringen uit te wisselen. Dit is iets wat we ook telkens bij onze trainingen horen.

Zou u ons, als lezer, willen laten weten hoe u daar tegenaan kijkt? We horen graag van u!

BAST KWALITEITSBEHEER

Bast Kwaliteitsbeheer startte in 1997 vooral als een regionale dienstverlener. Naast een landelijke dekking (we hebben klanten in alle provincies van Nederland) opereren we sinds een aantal jaar ook internationaal met opdrachtgevers in Zwitserland, Portugal, Wit-Rusland, Litouwen, Rusland, Uruguay, Oekraïne en Taiwan.
Voor Bast Kwaliteitsbeheer is dit mede tot stand gekomen door het netwerk wat in de afgelopen jaren is opgebouwd.

SOCIAL MEDIA

Deel uw gedachten en ideeën met ons en doe een stap voorwaarts in kwaliteit.

 

CONTACT

Krimweg 74A
7351 AW Hoenderloo
Nederland
info@kwaliteitsbeheer.nl
+ 31 6 252 31 701

KVK: 58470697