Ervaringen onderweg - een bijdrage van Gerrit

Een van mijn hobby’s is skeeleren. Heerlijk door de polder rollen, liefst mooi weer uiteraard en als het kan niet te veel wind. Onderweg, terwijl je op je techniek en het verkeer moet letten, dwalen je gedachten af, krijg je af en toe nieuwe inzichten en zet je de dag lekker van je af.

Woensdagavond is mijn vaste skeeleravond. In clubverband trainen we dan op een 400 meter baan of op een speciaal aangelegde piste. 1 x per maand rijden we (bij mooi weer) een toertochtje. Een mooie, technische sport waar ik veel plezier aan beleef. Ook in het weekend ga ik er regelmatig op uit, maar de woensdagavond is toch wel heilig. Vandaar dat ik op de woensdagmiddag nog wel eens op de wipstoel zit. Liefst niet te laat maken, hopelijk geen file onderweg, om maar op tijd te kunnen zijn.

 

Onlangs had ik bij een klant in Zaandam een BRCGS Food audit op dinsdag en woensdag. Er stond 13 uur gepland voor deze audit; 8 uur op de dinsdag en 5 uur op de woensdag. Inclusief de nabespreking op woensdagmiddag en alvast een start maken met het oplossen van tekortkomingen, moest het toch kunnen lukken om op tijd aan de skeelerbaan te staan, gezien de korte duur van de audit op die dag. Op dinsdag liep de audit al uit tot 17:45, een dag van 9 uur. Dat kwam mij goed uit, want nog maar 4 uur te gaan op woensdag.

Dacht ik.

De auditor melde zich op de woensdag om 8:30 en presteerde het om pas na 16:00 te vertrekken, in totaal een auditduur van bijna 16 uur! Snel afscheid van het bedrijf genomen met de toezegging zo snel mogelijk weer contact op te nemen, hup in de auto, mijn ergernis onderdrukkend t.o.v. de slome slakken, net op tijd thuis, eten, omkleden, rap naar de skeelerbaan en vervolgens nog net op tijd met de groep mee kunnen trainen.

Opgedane stress ebde gelukkig snel weg. Maar beste auditoren, als jullie meer uren willen maken dan voorgeschreven staat, doe dat dan thuis. En denk een beetje aan de adviseur van dienst, die nog een leven heeft naast het begeleiden van audits!

BAST KWALITEITSBEHEER

Bast Kwaliteitsbeheer startte in 1997 vooral als een regionale dienstverlener. Naast een landelijke dekking (we hebben klanten in alle provincies van Nederland) opereren we sinds een aantal jaar ook internationaal met opdrachtgevers in Zwitserland, Portugal, Wit-Rusland, Litouwen, Rusland, Uruguay, Oekraïne en Taiwan.
Voor Bast Kwaliteitsbeheer is dit mede tot stand gekomen door het netwerk wat in de afgelopen jaren is opgebouwd.

SOCIAL MEDIA

Deel uw gedachten en ideeën met ons en doe een stap voorwaarts in kwaliteit.

 

CONTACT

Krimweg 74A
7351 AW Hoenderloo
Nederland
info@kwaliteitsbeheer.nl
+ 31 6 252 31 701

KVK: 58470697